Søvnmangel, algoritmer med skadeleg innhald, sjølvskading og planlegging av slostkampar, er noko av det unge i dag opplever på sosiale medier. I årets rapport frå Medietilsynet, Barn og Medier 2024, kjem det fram nye og høge tal som Medietilsynet tek på høgste alvor.
Rapporten viser at 95% av alle 9-11 åringar i Noreg har mobil, og 60 % av 9-12 år fekk det før dei vart 8 år gamle. Heile 7 av 10 barn mellom 9-12 år er på sosiale medier, og over halvparten av alle 9 åringar.
Den nye rapporten viser at 4 av 10 barn ville følt seg utanfor utan sosiale medier, og heile 70 % av 9-18 åringar er på Snapchat. Det er høge prosentandelar av born som fortel at dei opplev søvnmangel grunna sosiale medier, og at dei har sett innhald om sjølvskading, og valdeleg innhald. Halvparten av jenter mellom 13-18 år har sett innhald om korleis ein kan bli tynnare.
Direktør Mari Velsand i Medietilsynet fortel i ein samtale med Radio Sunnmøre at ein no må gjere ein innsats på å overhalde aldersgrense og ansvarliggjere plattformene. Ein arbeidar også no med å få reell aldersverifisering på plass i dei ulike appane, og at ein meir må handheve nye reglar.
Høyr heile samtalen med Mari Velsand i Medietilsynet på Radio Sunnmøre, i serien Foreldrerolla i ei digital tid.